Skak om 5 år

Af Kim W. Sørensen

For mig er det at spille skak når solen skinner, og man kan være udenfor et no go medmindre der arrangeres skakaktiviteter udenfor …og det er ikke lyn, jeg hader lyn.

Jeg er 59 år, A-menneske og fortsat på arbejdsmarkedet de næste 5 år, hvorfor det at spille skak til sent om aftenen er lidt anstrengende og hjernen kører jo videre med analyser efter partiet, så det går ud over nattesøvnen.  Men 1 hverdagsaften per uge går lige enten til klubturnering eller lokal holdskak, og jeg sætter pris på træningsaftener og arrangementer hvor vi kan få en snak.

Jeg foretrækker at spille i weekenden, og her er holdskak helt klart en mulighed, også fordi det ikke er flere weekender i træk, for der er jo også venner, børn, svigerbørn og barnebarn der skal planlægges ind jævnligt.

Men når jeg går på pension, så forventer jeg at deltage i flere turneringer og være mere klubaktiv …og at få læst op på og blive bedre til åbningsteori, så jeg ikke bliver kørt over af >2200 folk.

Indtil da må jeg fortsat nøjes med de 1900-2000 i rating, som jeg har haft siden jeg var ca. 18 år gammel, og variere mine åbninger så modstanderne har svært ved at forberede sig hæhæ. Skak er et face-to-face spil, men tvunget af coronaviruset så hygger jeg mig med at spille mod computeren på chess.com (de angivne ratingtal holder ikke en meter ellers er jeg minimum IMer in spe ). Glæder mig til rigtig skak i efteråret 2021