2016-17 <> 2018-19

Skakligaen 2017-18

Hillerød 1

11. marts 2018

Hillerød - Bov 4½ -3½! Den sidste kamp i skakligaen endte med en kneben sejr til Hillerød over en rigtig god modststander. Bov kæmpede vildt for deres spinkle chance for overlevelse i ligaen, men Hillerødspillerne stod imod presset og vandt.

Slutresultatet blev en 4. plads i Skakligaen - det bedste resultat i klubbens historie. Et superresultat - eftersom Hillerød blev bedste nordjællandske hold og levede op til målsætningen om at ende i top-5.

Hillerøds tre topbrædder - GM Sune Berg Hansen, GM Lars Schandorff og IM Nikolaj Borge i kampen mod SK1968. Foto: Thomas Vestergaard - www.skak.dk.

10. marts 2018

Så er det i weekenden det afgøres, hvordan Hillerød Skakklub klarer sig i Skakligaen 2017/18. Før de to sidste runder var der 2 point til nedrykninig og 2½ point til 3. pladsen, så alt kunne ske.

Hillerød lagde flot ud og vandt med 5-3 over SK1968 i næstsidste runde. For Hillerød vandt Sune Berg Hansen, Lars Schandorff og Tim Jaksland. Nikolaj Borge, Steen Skovlund. Jens Østergaard og Jan Nordenbæk fik remis. Sejren betyder at der nu er 3½ point til nedrykning, men paradoksalt nok er afstanden til 3. pladsen vokset til 4 point pga. en storsejr på 6-2 til Jetsmark.

11. februar 2018

Meget flot - og meget vigtig sejr til Hillerød over Brønshøj i Skakligaen! Hillerød vandt 4½ - 3½ og skaffede sig dermed både vigtige brætpoint og 2 vigtige matchpoint i kampen om at undgå nedrykning. Der var dog også flere andre overraskende resultater i ligaen så de to sidste kampe i dobbeltrunden i marts bliver nervepirrende spændende. Nikolaj Borge, Tim Jaksland og Thomas Svenninggaard blev dagens vindere for Hillerød.

15. januar 2018

Resultatmæssig en sløj weekend for Hillerøds to divisionshold. Skakligaholdet tabte 2½-5½ til Jetsmark og 3½-4½ til Århus/Skolerne.

17. december 2017

Super søndag for Hillerød Skakklub! Skakligaholdet vandt lokalopgøret mod Nordkalotten med 5-3.

På topbrættet vandt GM Sune Berg Hansen et vigtigt parti over GM Jonny Hector. De to har spillet mod hinanden et hav af gange tidligere. Sandi vandt lidt mirakuløst over Jakob Sylvan og den sidste sejrherre var Jan Nordenbæk der vandt sikkert og var færdig som den første. 5-3 var en vigtig sejr der bragte Hillerød tilbage i stillingen.

3. december 2017

Hillerød - BMS: 3-5

Hillerød var favorit mod et ungt og talentfuldt hold fra BMS. Men det gik helt anderledes. Hillerød var aldrig i nærheden af bare uafgjort og tabte 3-5. Eneste sejrherre var Nikolaj Borge, mens holdleder Jens Østergaard på mirakuløs vis reddede en tabt stilling. Begge stormestre Sune Berg og Lars Schandorff fik remis, og det samme fik Tim Jaksland.

19. november 2017

Hillerød - Nordre: 6-2

Skanderborg - Hillerød: 6-2

Der var både op- og nedture for Hillerød Skakklub i første runde af divisionsturneringen. Lørdag vandt Hillerød 1 en meget flot sejr på 6-2 over Nordre i Skakligaen. Der var sejre til Lars Schandorff, Nikolaj Borge, Steen Skovlund og Jens Østergaard, mens de øvrige spillede remis. Til gengæld tabte Hillerød med de samme cifre om søndagen mod Skanderborg. Et lidt skuffende stort nederlag selv om Skanderborg er mesterskabsfavoritter.