2017-18 <> 2019-20

Skakligaen 2018-19

Hillerød 1

8. marts 2019

Hillerød Skakklub sluttede som nr.4 i Skakligaen og er dermed kvalificeret til Europacuppen til efteråret!
Den overraskende og flotte gode placering blev sikret gennem en meget flot sejr lørdag over Jetsmark på 5½-2½ - nok turneringens bedste enkeltresultat for Hillerød. Herefter kunne Hillerød tåle at tabe 3-5 til Skanderborg om søndagen, og det var lige præcis nok til at sikre 4. pladsen takket være heldige udfald af de øvrige kampe.

GM Sune Berg Hansen blev holdets topscorer med 6½ af 9 point på førstebræt, men hele holdet kæmpede forbilledligt gennem hele sæsonen i en liga, der var stærkere end nogensinde. Helt som ventet vandt Køge guld foran Skanderborg og Århus/Skolerne.

24. februar 2019

Det har været en travl søndag for Hillerøds 3 bedste hold.

I skakligaen var Hillerød oppe imod det suveræne førerhold fra Køge. Spillerne gik uimponeret til sagen og undervejs troede flere på, at uafgjort var en realistik mulighed. Men til sidst slog styrkeforskellen trods alt igennem på flere brædder og resultatet blev 2½-5½ - trods alt et udmærket resultat. Flotte præstationer af Lars Schandorff og Tim Jaksland der begge vandt over gode stormestre, mens Sune Berg fik remis.

13. januar 2019

Sejr på 4½-3½ over Nordkalotten og nederlag på 3-5 til Århus/Skolerne betyder, at Hillerød fortsat ligget på 4. pladsen i Skakligaen med 3 runder igen. Men der mangler et par svære modstandere i de sidste runder.

9. december 2018

En fremragende søndag for Hillerød Skakklub. I skakligaen vandt Hillerød sikkert 5½-2½ over BMS og rykkede op på en 5. plads i ligaen. Sune Berg Hansen, Tim Jaksland, Jan Nordenbæk og Thomas Svenninggaard var dagens individuelle vindere på et godt kæmpende hillerødhold.

19. november 2018

I Skakligaen kæmpede Hillerød sig til en meget vigtig sejr over Evans Vejle på 4½-3½. Sejren kunne godt være blevet større, men en sejr er en sejr.

28. oktober 2018

Et afbudsramt Skakligahold fra Hillerød havde det svært i weekendens to kampe i Køge. Hillerød tabte først 3½-4½ til SK 1968 og søndag 2-6 til Brønshøj. Næste runde er 18. november, hvor der skal repareres på de første magre resultater. Modstanderen bliver Evans Vejle.