2020-21 <> 2022-23

Skakligaen 2021-22

Hillerød 1

20. marts 2022

SØLV til Hillerød Skakkklub!

Efter en forrygende afslutningsweekend med storsejr på 7-1 lørdag over Jetsmark, sluttede Hillerød søndag af med at spille 4-4 mod et meget stærkt hold fra Skanderborg. Det betød medaljer til Hillerød Skakklub for første gang i klubbens historie. Et stort tillykke til de dygtige spillere på klubbens Skakligahold!

Sølv
Fra venstre: Holdleder Lars Nilsson, IM Martin Percivaldi, GM Sune Berg Hansen, FM Tim Jaksland, Jan Nordenbæk Pedersen, GM Lars Schandorff, FM Jens Østergaard, IM Nikolaj Borge, IM Steffen Pedersen.

Hillerød - Skanderborg: 4-4

Jetsmark - Hillerød: 1-7

27. februar 2022

Hillerød Skakklubs to bedste hold fortsætter med at imponere. I dagens kampe vandt Hillerød i Skakligaen en storsejr på 7-1 over Øbro. Hillerød var klare favoritter, men 7-1 er alligevel meget imponerende. Holdet ligger nu på en 3. plads lige efter Skanderborg og med stor afstand til 4. pladsen.

ØBRO - Hillerød: 1-7

21. februar 2022

Den udsatte kamp mellem Hillerød og Nordkalotten i Skakligaen endte med en overraskende sikker sejr til Hillerød på 5½-2½. Klubberne plejer altid at spille meget tætte kampe mod hinanden men denne gang tippede vægtskålen til fordel for Hillerød i flere kritiske partier. De indiviuelle sejrherrer var Sune Berg Hansen, Martin Percivaldi, Jens Østergaard og Jan Nordenbæk. Hillerød Skakklub er nu på en midlertidig 2. plads i Skakkligaen og medaljer er bestemt inden for rækkevidde med kun 3 runder igen. I så fald bliver det første gang nogensinde, at Hillerød Skakklub ender i top-3.

Hillerød - Nordkalotten: 5½-2½

30. januar 2022

Hillerød vandt 5-3 over Fredericia i Skakligaen i en kamp hvor der var debut til vores nye svenske medlem Isak Storme. Velkommen til Isak!

Sejren på 5-3 var for lille. Hillerød var klare favoritter på alle brætter. Alligevel startede matchen med 5 tandløse pointdelinger, hvor modstanderne i alle tilfælde var jublende lykkelige. Steffen og Nikolaj gjorde som de skulle og vandt, og Sune prøvede længe før han måtte nøjes med remis. Det kan kun blive bedre søndag mod Brønshøj.

Fredericia - Hillerød: 3-5

Hent pgn

Skakligaholdet tog kraftig revanche efter en bleg indsats lørdag og satte et stærkt hold fra Brønshøj på plads med 5½-2½. Måske kan vi så småt lugte medaljer?

Hillerød - Brønshøj: 5½-2½

12. december 2021

Det gik desværre lidt som frygtet for Hillerød Skakklub i kampen mod Køge i Skakligaen. Vi fik en syngende lussing på 1-7. Kun Sune Berg og Tim Jaksland fik en remis. Køge har vundet alle sine 3 første kampe med 7 eller 7½ point og er bare i en klasse for sig. Det blev ikke i år vi kunne drille dem.

Køge - Hillerød: 7-1

1. november 2021

Rigtig fin start for Hillerød Skakklub i Skakligaen. Lørdag 4-4 mod et stærkt hold fra Århus/Skolerne og søndag en storsejr over SK1968, der blev slået hjem med hele 6-2. Seks individuelle sejre fordelt på 6 spillere lover rigtig godt!

Århus/Skolerne - Hillerød: 4-4

Hillerød - SK1968: 6-2