2021-22 <> 2023-24

27. marts 2023

Skanderborg - Hillerød:  4½-3½

Hillerød - Køge:  2½-5½

Skakligaen 2022/23 sluttede i weekenden i Skanderborg. Køge vandt igen-igen, men Hillerød kunne faktisk ved at spille 4-4 mod Køge i den sidst kamp have spillet mesterskabet videre til Skanderborg. Men sådan gik det ikke. Hillerød tabte desværre - lidt som forventet - begge weekendens kampe til de to tophold Skanderborg og Køge og endte på en 5.plads, men dog meget tæt på en 3.plads.

Eneste individuelle sejrherre i weekenden blev Jens Østergaard, der vandt mod Skanderborg og samtidig blev holdets topscorer med 7 af 9 - en meget fin score mod meget stærke modstandere!
Jens Østergaards præstation i Skakligaen var ikke bare flot, det var også en IM-norm! Et stort tillykke til Jens - klubbens mest stabile førsteholdsspiller!

6. marts 2023

BMS - Hillerød:  4½-3½

I skakligaen tabte Hillerød en tæt kamp mod BMS med 3½-4½. Jens Østergaard og Jan Norbenbæk stod for de individuelle sejre.

Dermed er holdet desværre faldet tilbage til en midterplacering i skakligaen. I toppen af ligaen tabte topholdet Skanderborg meget overraskende til bundholdet Nordre. Skanderborg var ramt af flere afbud fra topspillerne, og det kunne holdet ikke bære. Nu er Køge lukket ind i varmen igen og kampen om guldet er helt åbent før de to sidste runder i Skanderborg. Hillerød må forudse at komme ud i veritabelt stormvejr i runde 8 og 9, da vi skal møde begge de to tophold, og begge hold skal bruge alle de brætpoint de kan skrabe sammen.

16. januar 2023

Hillerød - Brønshøj:  1½-6½

Hillerød - Nordre:  6½-1½

En travl og begivenhedsrig skaksøndag i Hillerød er overstået. 80 af Danmarks bedste skakspillere var samlet på Frederiksborg Gymnasium til afvikling af 5. og 6. runde i skakligaen.
Hillerød havde desværre en rigtig dårlig dag lørdag og tabte stort med 1½-6½ til Brønshøj, men holdet kom flot tilbage søndag og vandt med de samme cifre over Nordre Aarhus. Hillerød rykkede en plads ned i stillingen og ligger nr. tre med tre runder igen. Skanderborg har et frygtindgydende hold og styrer mod et sikkert mesterskab!

Til venstre ses Hillerøds topscorer Martin Percivaldi i kamp mod stormester Jacob Aagaard Brønshøj og til højre en eftertænksom Dan Erichsen i kampen mod Nordre. Begge partier endte remis!  Foto: Ruggero Percivaldi

5. december 2022

Nordkalotten - Hillerød:  4½-3½

Et ærgerligt nederlag der kostede førstepladsen i skakligaen til Skanderborg. Hillerød ligger dog fortsat lunt til på andenpladsen i kraft af gode brætpoint. Dagens individuelle vindere blev Nikolaj Borge (nu 3 af 4) og Martin Percivaldi der har imponeret med 4 af 4.

23. november 2022

Hillerød - ØBRO:  6½ - 1½

En helt overdådig præstation af Hillerøds Skakligahold betyder, at Hillerød ligger nr. 1! Vi fører skakligaen - det har vi aldrig prøvet før.

Kampen tegnede i starten meget lige. Der faldt et par rimeligt hurtige remiser på bræt 7 og 8, og Sune på bræt 1 måtte også give remis i et parti uden den store dramatik. Jens Ø. var den første der brød dødvandet og bragte Hillerød foran. Fra det tidspunkt var det som om Hillerødspillerne skruede op for spillestyrken, og langsomt men sikker kom det ene point efter det andet i hus. Alle de fire sidste partier faldt ud til Hillerød Skakklubs fordel og sejren endte på 6½-1½. Martin Percivaldi, Isak Storme og Jens Østergaard har nu alle scoret 3 af 3. Lars Schandorff er lige efter med 2½!

30. oktober 2022

Aarhus/Skolerne - Hillerød:  3½ - 4½

Hillerød vandt igen i Skakligaen. Denne gang knebent med 4½ - 3½ i en tæt kamp mod Århus/Skolerne. Resultat - og de to matchpoint - hang på resultatet af det sidste parti, hvor holdleder Tim Jaksland måtte ty til en pat-kombination for at sikre det sidste vigtige halve point. Godt kæmpet! Også ros til Martin Percivaldi, Isak Storme og Jens Østergaard, der alle vandt begge weekendens partier! Efter to runder ligger Hillerød nr.1 sammen med Skanderborg og lige foran Brønshøj. Alle hold har 4 matchpoint. En rigtig god start for Hillerød.

29. oktober 2022

Hillerød - SK 1968:  6½ - 1½

Fremragende start af Hillerød Skakklub i Skakligaen! 6½-1½ over SK1968 gav to gode matchpoint og en masse brætpoint på kontoen. Sejre på bræt 1-6 grundlagde den store sejr! Søndag venter en noget vanskeligere modstander i form af Århus/Skolerne - på papiret en ret lige kamp. Vi krydser fingre!