2006-07 <> 2008-09

Klub turnering 2007-08

15. april 2008

Så blev de sidste partier i klubturneringen spillet - der mangler dog et enkelt parti mellem Helge og Henrik i B-gruppen, men det har ingen indflydelse på præmierne. Det afgørende parti i B-gruppen mellem Langer og Poul blev en forsigtig affære. Poul stillede sig solidt op og Peter havde ikke de helt store muligheder for gennembrud. Derfor endte partiet rimeligt hurtigt remis, og det betød at Ole, Stig og Langer deler 1. pladsen i B-gruppen. På korrektion er Ole en smule bedre end de to andre.

8. april 2008

Esben vandt også i sidste runde - denne gang over Wojciech og befæstede dermed sin overlegne sejr i klubturneringen. Kun Frands fik en remis i 1. runde - alle andre måtte ned og adskillige i under 20 træk! Det var bare Esbens turnering - tillykke med mesterskabet. Ib og Sofus spillede remis i sidste runde og delte 2. pladsen - et meget fornemt resultat af Sofus.

B-gruppen forblev uforløst, da det afgørende parti mellem Peter Langer og Poul Pedersen måtte udsættes pga. sygdom I forvejen havde Ole og Stig spillet remis, og deler 1. pladsen indtil det afgøres om Peter kan vinde over Poul. Vi venter i spænding!

11. marts 2008

Esben vandt en meget vigtig sejr over Hans - og det endda på sin fødselsdag - og fortsatte dermed sin gode sejrsstime. Men da både Sofus og Ib også vandt, så er der stadig en lille smule spænding tilbage til sidste runde. Men med remis mod Wojciehc er Esben sikker på klubmesterskabet!

I gruppe B vandt Ole topopgøret mod Poul og dermed er der nok reelt kun 3 spillere tilbage i kampen om 1. pladsen. Både Langer og Stig vandt, så alt kan stadig ske - især fordi de fire i toppen mødes indbyrdes i sidste runde.

5. marts 2008

To udsatte partier i gruppe A fandt deres afgørelse. Sofus vandt prestigeopgøret over Christopher og holdt liv i håbet om at vinde klubmesterskabet. Til gengæld spillede Christopher sig ud af kampen! Det andet parti blev en drabelig dyst mellem Ib og Hans. Et parti der blev spillet helt ud til sidste minut og til sidste brik. Et meget kompliceret og spændende affære, hvor fordelen skiftede flere gange undervejs, og hvor materialefordelingen hele tiden var skæv. Meget retfærdigt endte partet remis. Et resultat der nok passede Esben bedst. Med to runder igen er Esben nu 1 point foran Ib og Sofus.

I gruppe B vandt Ole et udsat parti over Helge og nåede dermed op på siden af Poul og Stig. Alle har 4 point ud af 5 mulige. Det kan Langer også nå, hvis han vinder et udsat parti.

26. februar 2008

Esben slog igen turboen til, og når Esben er i form er han virkelig giftig. I 5.runde gik det ud over Christopher, der måtte bøje sig for Esbens heftige angreb. Med to runder igen ligner Esben en ny klubmester. Ib holdt sig dog inde i kampen med en sejr over Frands efter lang og hård kamp. David og Sofus spillede remis i et gevaldig linedansenummer af Sofus. At Sofus overlevede den stilling var nærmest mirakuløs. I det sidste parti vandt Hans over Wojciech i et parti, hvor Wojciech længe spillede rigtig godt. En enkelt overseeelse kostede dog en kvalitet og dermed partiet
I B-gruppen spillede Stig og Poul remis i dagens topopgør. Da Peter og Ole begge vandt, kan de begge med sejr i et udsat parti nå op på en 4-delt førsteplads før de sidste to runder! Spændende!!

20. februar 2008

Esben udbyggede føringen i A-gruppen ved at vinde det meget vigtige parti mod Ib. Det var endda med sort og partiet varede kun 17 træk! det er lang tid siden Ib har tabt så hurtigt. Christopher og Sofus vandt begge og er også med i toppen.
I B-gruppen er det fortsat Stig og Poul der kører derudad efter nye sejre i 4. runde.

30. januar 2008

Esben har taget føringen i A-gruppen og Stig og Poul er ved at stikke af i B-gruppen - alle med 2½ point!

I A-gruppen vandt Christopher over Woitiech og Esben over Sofus. Begge partier fik et hurtigt og meget voldsomt forløb. Der var afbud fra Ib og Frands, så der var to udsatter partier.!

I B-gruppen var to heldige sejre til Langer og Stig. Holm og Hvalsøe var vist i deres gavmilde hjørne. I det 3. parti vandt Poul over Evald!

8. januar 2008

I 2. runde af klubturneringen var der debut for klubbens nye medlem Wojciech Pawlak i A-gruppen. Og det blev en flot start med sejr over Frands! Esben vandt rimeligt hurtigt over David, mens Sofus overraskede Hans med et tidligt officersoffer, som viste sig at være helt afgørende. Flot spillet af Sofus!

I B-gruppen vandt Poul over Helge mens Peter og Stig hurtigt tog remis. Remis blev et også mellem Ole og Henrik, men det var bestemt ikke hurtigt - partiet blev spillet helt ud til teknisk remis!

Se oversigt over klubmestre.

4. december 2007

Klubturneringen 2007-08 er skudt i gang - desværre med væsentlig færre deltagere end vi er vant til. 7 spillere i gruppe A kæmper alle mod alle om klubmesterskabet. Der er stadig plads til en enkelt eftertilmelding!
Den forsvarende klubmester Ib hother Andersen ligner en klar favorit, men vi andre vil gøre alt for at stikke en kæp i hjulet for Ib. 8 spillere deltager i gruppe B og spiller ligeledes alle mod alle. Ole Rasmussen, Poul Pedersen og Henrik Holm ligner favoritterne.

I første runde var der lutter favoritsejre og en remis mellem naboerne Frands og Esben i gruppe A, samt Poul og Henrik i gruppe B.