2015-16 <> 2017-18

Klub turnering 2016-17

Turneringstabellen.

5. april 2017

Ib Hother Andersen blev sikker vinder af klubturneringen 2017. Bernhard Sørensen vandt B-gruppen og Thue Rabjerg vandt C-gruppen.

Det blev resultatet efter en spændende sidste runde af klubturneringen. Ib vandt meget sikkert - afgav kun enkelt remis og sluttede med 8½ point. Christopher og Søren fulgte på de næste pladser - begge med 6 point, men Christopher mangler et parti pga. rejse til USA.

I et spændende oprykningsdrama i B-gruppen var det Bernhard der løb med palmerne. Bernhard gjorde hvad han skulle ved at vinde over Ole, men han skulle have lidt hjælp fra Søren Nygaard i partiet mod Kenny. Kenny stod overlegent efter åbningen men fejlede og det blev altså Bernhard der vandt B-gruppen og samtidig får retten til at spille i Mestergruppen næste år.

Thue vandt et spændende indbyrdes opgør mod Erik Holm og vandt dermed C-gruppen helt fortjent. Som bonus er der oprykning til B-gruppen. Erik endte på en mangedelt 2. plads med Micky, Finn og Hardy.

Dermed er klubturnering slut. Præmieoverrækkelse ved generalforsamlingen den 18. april. Se slutstillingen.

8. marts 2017

Ib Hother Andersen har taget føringen i klubturneringen efter sejr i 7. runde over Søren B. Andersen, mens Mikael Ramkilde vandt over Hans E. Jacobsen.

I B-gruppen vandt Helge Malchau over Bernhard Sørensen, og Søren Nygaard vandt lynhurtigt over David Christophersen. Dermed fører Helge og Søren i en meget tæt gruppe.

I C-grupppen fører Erik Holm fortsat efter sejr over Thien, mens to af de hårdeste konkurrenter Thue Rabjerg og Finn Eldor spillede remis.

22. februar 2017

I 6. runde skulle der have været to topopgør i M-klassen, men pga. afbud fra Christopher blev der kun ét topopgør: Det var Ib Hother og Arne Øland, som mødte hinanden i et meget spændende opgør, der endte i et springerslutspil, som Ib vandt. Dermed mistede Arne et skridt i topkampen.
Søren Bull mødte Carsten P. og begge fortsatte deres stime. Søren med at vinde og Carsten med at tabe. Dermed fører Søren med 5 af 6. Ib og Hans har begge 4½ + et udsat parti.

B-rækken er meget tæt og jævnbyrdig. Bernhard og David fører og har begge et udsat parti.

I C-rækken måtte Erik Holm afgive en remis mod en godt spillende Sebastian Agersø. Thue benyttede chancen, og med gevinst mod Thien nåede han op på siden af Erik. Begge har 5 af 6 og skal mødes i sidste runde - spændingen er intakt.

25. januar 2017

Efter 5 runde er det stadig formanden der overraskende fører mestergruppen nu med 4½ af 5. Men denne gang var det en meget heldig sejr, da Frands spillede et flot parti lige indtil kl. nærmede sig midnat. Lige så overraskende er det Arne Øland der er nr. 2 med 4 point.
B-gruppen er meget uoverskuelig med flere udsatte partier, men Kenny Bagge har spillet sig op i toppen sammen med Helge Malchau.
I C-gruppen har en trio skilt sig ud. Erik Holm har 4½ foran Thue og Finn med 4.

12. januar 2017

4. runde af klubturneringen blev afviklet med næsten fuldt program. Topopgøret i M-klassen mellem Hans E. Jacobsen og Ib Hother Andersen endte remis uden den store dramatik. Hans fører gruppen med 3½ point.
Ole Rasmussen fører gruppe B med 3 point efter sejr over den evige rival - Peter Langer.
I C-gruppen er det Erik Holm med 3½ point der er kommet bedst fra start.

4. januar 2017

Efter 3. runde i klubturneringen er det overraskende nok formanden, der er den eneste med 3 point. Flere kan dog nå op i Mestergruppen, når de udsatte partier bliver spillet. Aftenens drama stod Christopher og Morten for. Efter et langt og dramatisk parti endte Christopher med at overse en mat og tabte. Der var vist ellers masser af remisskakker lidt tidligere.
I B-gruppen var det Kenny og Malchau der stod for dramaet. Partiet endte remis og Helge fører med 2½ point.
I C-gruppen er der ingen udsatte partier, men heller ingen med maksimum. Erik Holm fører med 2½ point efter sejr over Jacob Hein.

7. december 2016

En afbudsplaget 2. runde giver i nogen tilfælde et skævt billede af stillingerne i Mesterrækken. Men i Mesterrækken har Arne Øland og Hans E. Jacobsen lagt bedst fra land med 2 af 2.
I B-gruppen gælder det samme for Jan Pedersen, Ole Rasmussen og Helge Malchau.
Til gengæld har ingen 2 af 2 I C-gruppen. Erik Holm og Micky kæmpede som de sidste lige til midnat før partet endte remis. I sidste del af partiet havde Erik overtaget, men Micky kæmpede og figtede for sin remis og blev belønnet.

30. november 2016

Klubturneringen i Hillerød Skakklub fik en fin start - ikke mindst for bestyrelsen! Formand Hans, næstformand Morten, kasserer Ole og bestyrelsesmedlemmerne Jan og Christopher vandt alle. Kun Carsten tabte, men han mødte jo næstformanden!

27. november 2016

Tirsdag den 29. november starter Hillerød klubturnering 2016/17 med 30 deltagere fordelt på 3 grupper med 10 deltagere i hver.  Runden starter kl. 19.30 og ligesom de seneste år starter vi hver runde med ½ times skakteori/undervisning samt meddelelser, hvorefter urene startes senest kl. 20.00.  Første indlægsholder er Christopher Pedersen.