2020 <> 2022

Åbningsturnering 2021

Åbningsturnering 2021 består af 6 runder hurtigskak fordelt over tre tirsdage - 17.august, 24. august og 7. september.
Hurtigskak spilles med en betænkningstid på 25 minutter til hele partiet plus 10 sekunders tillæg pr. udført træk.
Deltagerne inddeles fortrinsvis i 4 mands grupper efter rating, således at alle får så jævnbyrdige modstandere som muligt.
Hver tirsdag spiller man to runder mod den samme modstander - et parti med hvid og et parti med sort.
Der vil være præmie til vinderne af hver gruppe.

8. september

Åbningsturneringen 2021 sluttede tirsdag aften med følgende resultat:

Gruppe 1: Ib Hother og Alexander spillede 1-1 og det betød at Esben skulle vinde det sidste parti mod Hans for at komme op og dele 1. pladsen. Esben gik hårdt på - også for hårdt - og endte med at tabe partiet. Ib vandt gruppen med 4 point.
Gruppe 2: Frands kunne nøjes med 1-1 mod Bruno og vandt dermed gruppen med 5 point.
Gruppe 3: blev delt mellem Henrik Holm og Ole. Holm vandt den indbyrdes match med 1½-½ og indhentede Ole på stregen. Begge fik 4½ point.
Gruppe 4: Poul-Erik var overlegen og vandt med 6 point.

24. august 2021

Tredje og fjerde runde i Hillerød Skakklubs åbningsturnering er afviklet:

Gruppe 1: Ib Hother Andersen fører med 3 point foran Esben Lauge Sørensen med 2½ point.
Gruppe 2: Frands Lavrsen har maksimum med 4 point.
Gruppe 3: Der er spænding: Ole Rasmussen har 4 point og Henrik Holm har 3 point og skal mødes i runde 5 og 6, som afvikles den 7. september.
Gruppe 4: Poul-Erik Nielsen har maksimum med 4 point.

18. august 2021

Åbningsturneringen kom i gang med 16 deltagere fordelt på fire grupper der spiller alle mod alle - dobbeltrundig. Efter to runder har følgende spillere maksimum to point:

Gruppe 1: Esben Lauge Sørensen.
Gruppe 2: Frands Lavrsen.
Gruppe 3: Ole Rasmussen.
Gruppe 4: Poul-Erik Nielsen og Arne Feldung.