2020 <> 2023

Klub turnering 2022

Indbydelse

Turneringen spilles over 7 tirsdage og starter d. 11.1.2022.
Turneringsformen er 8-mandsgrupper, der spiller alle mod alle. Laveste gruppe kan dog organiseres som Monrad.
Vinderen af øverste gruppe bliver klubmester 2022. Vinderne af de øvrige grupper er garanteret oprykning til en højere gruppe i 2023.
Betænkningstiden er 90 minutter til hele partiet + 30 sekunders tillæg pr. udført træk gældende fra træk 1.
Der er ingen indskud, men alligevel pæne præmier: 1. præmie 600 kr. 2. præmie 400 kr. i alle grupper.

6. april 2022

Carsten Erlandsen blev klubmester i Hillerød Skakklub 2022.

Carsten vandt fortjent sit første klubmesterskab ved at slå formanden i sidste runde. Esben gjorde hvad han kunne og vandt over Michael Ramkilde, men måtte tage til takke med 2. pladsen.

I A-gruppen fik Peter Balslev præsis den remis, han skulle bruge mod Freddy Nielskov til at tage førstepladsen og oprykningen til mestergruppen.

Afslutningen i B-gruppen blev dramatisk. Den førende Jacob Schramm tabte hurtigt til Jens Islin, og det gav mulighed for at både Peter Langer og Rasmus Rabjerg også kunne nå op på 5 point. Deres indbyrdes parti blev meget kompliceret og blev det allersidste parti i turneringen. Alligevel endte partiet remis. Dermed vandt Jacob Schramm B-gruppen!

C-gruppen var afgjort på forhånd. Bertil Friis Jensen vandt med 5½ point. 2. pladsen blev delt mellem Emil Skallabæk og Artin Shariarifar der begge nåede 5 point. Lutter unge og talentfulde navne, som vi glæder os til at følge.

30. marts 2022

De sidste udsatte partier i klubturneringen afviklet. I forgrunden vandt Esben Lauge Sørensen over Carsten Erlandsen, hvilket gjorde kampen om klubmesterskabet helt åbent før sidste runde.

9. februar 2022

Det var en travl tirsdag aften i Hillerød Skakklub med både holdkamp og klubturnering.
Der var fuldt program i klubturneringen for de spillere, der ikke skulle spille holdkamp.

20. januar 2022

Klubturneringen er kommet igang med 37 deltagere efter coronaforsinkelsen.