2016-17 <> 2018-19

Hold turnering 2017-18

Holdopstilling

Bestyrelsen har til den kommende sæson sammensat fem gode hold. Vi har tilmeldt hold i Skakligaen, 2. division, A-rækken, B-rækken og C-rækken.

Klubbens flagskib - holdet i Skakligaen ser således ud:

Skakliga
Sune Berg Hansen
Lars Schandorff
Nikolaj Borge
Steen Skovlund
Sandi Stojanovski
Jens Østergaard - holdleder
Tim Jaksland
Jan Nordenbæk

I forhold til sidste sæson er det selvfølgelig interessant og spændende, at klubben har fået en kapacitet som stormester Sune Berg Hansen på holdet. Med så stærk en spiller som 1. bræt vil hele holdet automatisk blive løftet betydeligt. Endvidere er der et spændende comeback til Steen Skovlund, der for ca. 30 år siden var klubbens førstebræt (og topscorer) nogle sæsoner, og stadig har en imponerende procentscore på 79% fra dengang at forsvare. Steen er bosiddende i Gibraltar og vil derfor ikke kunne spille alle kampene. Derfor vil Ib Hother Andersen stadig være en vigtig spiller for Skakligaholdet

Martin Rosenkilde har valgt at prioritere holdkampe for Caissa i 1.HK og kan derfor ikke spille divisionkampe for Hillerød.

Forventning: I bedste halvdel af rækken – altså top-5. For en gangs skyld er målet ikke bare at undgå nedrykning!

Hillerød 2 i 2. division ser således ud:

2. division
Ib Hother Andersen
Thomas Svenninggaard
Carsten Erlandsen
Niels-Peter Nielsen
Søren Bull Andersen
Finn Nøhr
Lars Nilsson - holdleder
Palle Skov

For første gang har Hillerød to divisionshold. I forhold til oprykkerholdet fra sidste sæson savner vi Christopher Pedersen og Jan Montgomery, der begge har valgt Caissa som 1. prioritet.

Til gengæld har både Finn Nøhr og Palle Skov meldt sig klar, og Ib Hother vil være en rigtig god forstærkning i toppen.

Forventning. Holdet bør kunne holde sig oppe i 2. division, men der skal kæmpes for sagen. Det er langt fra givet at holdet kan klare sig fri af nedrykning i en ganske vist tæt og jævnbyrdig række.

Hillerød 3 i A-rækken stiller med følgende hold:

A-række
Peter Svendsen
Hans E. Jacobsen
Mikael Ramkilde
Carsten Pedersen
Arne Øland
Morten Kühn
Henrik Holm
Bernhard Sørensen

I forhold til sidste år er holdet forstærket med Peter Svendsen og Mikael Ramkilde, og da holdet samtidig kan trække på så stærke reserver som f.eks. Sandra, Christopher og Rosenkilde, så må holdet have gode chancer for at ende helt i top.

Forventning: Oprykning til mesterrækken

Hillerød 4 i B-rækken ser således ud:

B-række
Frands Lavrsen
Kenny Bagge
Rune Eliasen
Rasmus Rabjerg
Ole Rasmussen
Jan Pedersen - holdleder
Micky Christoffersen
Thue Rabjerg
Afan Jahic
Philip Estrup

Holdet er i forhold til sidste sæson forstærket med Frands Lavrsen og Ole Rasmussen.

Nr. 9 og 10 – Afan og Philip er i princippet reserver, men da B-rækken i år er udvidet med et ekstra hold, så giver det en ekstra holdkamp, og der bliver rigeligt brug for alle gode kræfter.

Forventning: Midterplacering

Hillerød 5 i C-rækken stiller med følgende meget rutinerede hold:

C-række
Peter Langer
Arne Feldung
Hans Henrik Hviid
Benny Nielsen

I forhold til sidste år har holdet mistet Helge Malchau, men i stedet fået tilgang af Arne Feldung.

Forventning: Midterplacering